26 december 2010

Skön rastlöshet!

Alla dessa val. Jag kan verkligen inte bestämma mig om jag ska ta ett dopp i poolen, läsa vidare i hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann, beställa en kaffe eller ta en tupplur i solstolen.

Just nu befinner vi oss i mui ne i Vietnam. Det är en liten fiskeby som på senare år har utvecklats till en allt mer populär turistort, på gott och ont! Som turist är man sjukt uppskattad här och sättet man blir bemött på är helt fantastiskt! Vietnameser är otroligt gästvänliga och de vill verkligen att vi ska uppskatta deras land och hem. Det gör vi också! Maten är helt underbar, stränderna är vackra och människorna är trevliga. Mycket av den fantastiska upplevelse jag beskriver är självklart också vårt hotells förtjänst. Vi lyckades via agoda.com klicka oss till ett nyöppnat lyx lyx lyx hotell som var några gäster kort, närmare bestämt typ 100 rum. Efter en mycket kort överralningsrunda från Fredrik, Richard och Erik så satt vi i taxin på vår väg upp till paradiset. I lobbyn väntade de på oss med färskpressad juice och en varm handduk och på den vägen har det fortsatt. Till och med Facebook som är spärrat på många ställen i Vietnam fungerar felfritt, till och med på iFånen som jag i skrivande stund använder mig av vid poolkanten :) Att de nästan blir förolämpade när man vill göra något själv (typ lägga ut handduken) har jag lite svårt att vänja mig vid, tvärtom så tycker jag inte att de ska behöva göra mitt men som mycket annat är det bara att tacka och le :)

Även utanför SealinksBeachHotels golfbana, pooler, tennisbanor, fantastiska massager och murar så har mui ne verkligen levererat. Handikappad som jag är så fick jag till min egen besvikelse inte chansen att pröva på kitesurfing som verkar vara superpoppis här på stranden. Jag får helt enkelt komma tillbaka :)

Några dopp i poolen till den är det lunchdags innan eftermiddagen bjuder på äventyr på vita och röda sanddyner.

Tillbaka till beslutsångesten :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar